marianlast.reismee.nl

Woeste mannen met baarden....in Kochi

Dekking!

De woestelingen komen er weer aan...ik waan me terug in de tijd van de middeleeuwen. Ik sta op het terras van de Waterfront Granary. Het water dat uitmondt in de zee is spiegelglad. Verderop bij de rode boei zwemmen de dolfijnen bij het ochtendgloren hun dans. Een serene rust... Wat zal dat een paar eeuwen geleden vaak anders geweest zijn. Ons land heeft een rijke historie w.b.t de zeevaart/V.O.C.. Die wilde baardmannen hebben hier zichtbaar hun voetsporen achtergelaten. Het gevecht om de specerijen ging niet zonder slag en stoot, de Portugezen en de Spanjaarden waren minstens net zo ruig. Maar ondanks de wilde doemerij-beelden die in me opkomen, hebben ze hier ook prachtige invloeden en gebouwen achtergelaten. Die dag bezichtigen we de stad, crossen met een Riskja het oude centrumdoor. En weer is het een topdag met een allervriendelijkste bevolking. We praten en lachen met ze, menigeen is in voor een praatje.

`s Avonds vieren we oud en nieuw. Op het terras is een tafel voor ons gedekt. We doen ons te goed aan een overheerlijke maaltijd van de chef-kok. ...Kwart voor twaalf.....de eigenaar roept zijn gasten bij elkaar. We mogen de boot op. Met z`n allen?...”No problem”, zegt hij. Het beeld van zinkende veerboten in Azië doemt even op, maar we zetten het verstand op nul en stappen met z`n allen het bootje van de Waterfront op. Als we net gesetteld zijn en midden op het water dobberen breekt het vuurwerk los. Twaalf uur! Iedereen wenst elkaar het goede. Moslim, Christen, Hindu....het maakt niet uit. Allen voor een, een voor allen!

Eenmaal terug op het gezellig verlichte terras van het koloniale hotel breekt het feest los. En wat voor feest! Alles zingt en danst door elkaar heen. Als uiteindelijk het tien-man tellend personeel ook mee mag doen, is de beer los. Europeanen die op de Indiase muziek dansen en de lokale bevolking die meedeint op Bloed, zweet en tranen. Wat gaaf om zo met elkaar een feest te vieren. De sfeer is amazing, iedereen geniet. Het personeel gaat helemaal los, ze dansen alsof hun leven ervan afhangt. Julian en onze meiden worden opgehaald om mee te dansen. Wat is het een prachtig gezicht als de jongelui op een Indiase dans meedansen. Uiteindelijk moeten de Indiase jongelui ook op de heartbeat van de Nederlands DJ`s mee hakken. Gaaf,gaaf,gaaf! De jongelui hebben de avond en nacht van hun leven. Ze genieten volop van het Indiaas leven.

De dag erop moeten we allemaal bijkomen. De drank vloeide rijkelijk. De eigenaar is een gelukkig man, viert elk jaar groots oud-en-nieuw. Maar zo`n feest als vannacht had hij nog nooit meegemaakt. Jammer dat het voorbij is, maar we hebben gelukkig de filmpjes nog.... ;-)

Ronald en Ina Kalter

Wat een genot om je verhalen te lezen, daarmee vergeleken hebben we hier gewoon oud en nieuw gevierd.
We kijken er naar uit om jullie indrukken van deze reis persoonlijk aan te horen, verder de beste wensen vanaf de Hartogsweg

Ma.

Wat mooi dat jullie dat allemaal mee mogen maken,
Als jullie weer in de koekoek zijn, dan moetje maar gewoon doorgaan,
Met verhalen vertellen,
Nog lekker een paar dagen genieten met zo,n allen.
Groetjes aan iedereen.

Gerdi en Jimmy

Wilde verhalen weer zeg, hebben jullie al zo'n lekker restaurantje gevonden als in Amsterdam??? Doeggggieeee

Bep snoeijer

Wat een mooi verhaal weer en wat leuk prachtig feest kunnen jullie mooi op terug kijken geweldig leuke fotos .geniet er nog van groetjes ons ??

Jan en Jannie

Wat een mooie foto s en verhalen Marian,en wat fijn dat jullie zo genieten,
Nog hele fijne dagen allemaal en ook de beste wensen voor het nieuwe jaar
Doei doei

Jessica

Nou ik wil die filmpjes ook wel eens zien?
Heb geen idee waar jullie uithangen in India maar zo te lezen ergens aan de kust. Ik zal het zo ff googelen.
Enne.... heb je nog meer foto’s van die baardmannen?
Ben ook wel benieuwd naar wat jullie voor eten eten. Echt Indiaas?

Groetjes uit een wit Sauerland.

Antonia

Wat een mooi verhaal weer, zo te lezen genieten jullie ontzettend, wat fijn ook hele leuke foto’s, veel plezier verder, groetjes ?

Anneke

Wat kun jij prachtig schrijven en wat een belevenis voor jullie en vooral voor de meisjes.

H.

Mooi!