marianlast.reismee.nl

De Ferrari van India, oftewel...de Tuktuk

Gekkenhuis.....echt een gekkenhuis. Al duimdraaiend laten we ons van het hotel naar Jewtown brengen. Onze tuktuk-driver Shakir roept vanaf de voorbank dat de Titanic zijn lievelingsfilm is. Binnen no-time snappen we waarom. Hij laat het stuur los en en spreidt zijn armen....Whoehoe.....zingt hij. Een riksja komt ons van de andere kant tegemoet, net op tijd geeft hij een ruk aan het stuur om zijn Ferrari naar links te loodsen. Terwijl wij het hart in de keel hebben zitten, buldert Shakir het uit van het lachen.Weer een engeltje op onze schouder gehad. ;-) Een tweebaansweg wordt in no-time hier verbreedt naar een zesbaans. Elke vierkante meter wordt efficiënt gebruikt, waardoor menig spiegel sneuvelt na een ritje. En dan ga jij Shakir, hier in het chaotische, drukke verkeer de Titanic nadoen? Haha, het is net of we in een film zijn beland.

Als ze ons afzetten bij Dutch Fort, lopen we de markt op. We worden in beslag genomen door het winkelen en vergeten onze tuktuk-drivers. Die weten niet beter dan dat we het fort bezichtigen en daarna vrolijk instappen voor een volgende bezichtiging. Het wordt een duurzaam uurtje, we kopen prachtige Portugese deurknoppen voor onze nieuwe keuken. Dat wordt dus een keuken uitzoeken bij onze Indiase deurknoppen i.p.v andersom. Midden in een winkeltje krijgen Shivani en ik een klankbord-rug-sessie. Op een paar kranten moeten we op onze buik gaan liggen.... Gewoon ogen dichtdoen en niet denken aan al die bacteriën en viezigheid hier op de grond. ;-) We raken in gesprek met een groep Indiase vrouwen met kinderen, zij zijn hier ook als toerist. We zien en horen gewoon teveel, we genieten weer van alles om ons heen. Als we na twee uur een hoek om slenteren botsen we tegen onze tuktuk-drivers aan. Met bezwete, rode koppen kijken ze ons verbijsterd aan. “Waar waren jullie nou, we hebben jullie overal zitten zoeken”, roepen ze ons tien maal toe. Oeps...sorry, miscommunicatie. ;-)

De terugweg is ook weer een groot zooitje, de drivers doen wedstrijdje onderweg. Al joelend halen we elkaar in en ook dit keer is ons engeltje niet van onze zijde geweken. Gierend van het lachen komen we aan. De overgebleven kadootjes voor de straatkinderen schenken we hun. De lach op het gezicht van onze Shakir is goud waard, hij gaat er vanavond zijn kinderen mee verrassen.

We gaan nu nog even met z`n allen het zwembad onveilig maken. De overige gasten beginnen ondertussen te wennen aan onze Nederlandse bommetjes. Ik denk als we hier nog een dagje langer geweest waren geweest, ze morgen zelfs mee zouden doen. Maar dat zullen we nooit weten, want morgen vliegen we terug naar Mumbai. We willen er nog helemaal niet aan denken, maar het einde komt in zicht. Snik...

Jessica

En zag de chauffeur er ook uit als Leonardo Di Caprio?

Thijs van beppie

Hoi fam.last ik krijg het gevoel dat jullie helemaal niet meer in onze cultuur passen maar wat een indrukwekkende verhalen ik wens jullie allen een goede terugreis en een behouden vaart ??

Antonia

Wat een leuke verhaaltjes en heel spannend,een goede en fijne reis terug, groetjes ?

Jolanda

Wat hebben jullie een mooie reis gemaakt door India. 2 weken waarin jullie samen veel mooie dingen hebben gezien en meegemaakt.
Wens jullie alvast een goeie reis terug.
Ps.....hebben ons "blonde prinsesje♥️" lang genoeg gemist?

Tante Jannie en oom jan

Welkom in de wereld van.....
Wat een heerlijke verhalen en de mooie wijze van schrijven.
Wat hebben jullie een onvergetelijke reis gemaakt met mooie
Indrukken van dit prachtige land.
De verhalen en gesprekken , de indrukken en de emoties.
Dit blijft jullie nog jaren achtervolgen.
We hopen ook dat dit voor Nimisha heeft gebracht wat ze hoopte te vinden en
dat jullie met een goed en blij gevoel kunnen terugkeren.
Alvast een goed vlucht toegewenst en tot gauw in Ijsselmuiden.

Ma.

Wie is die vogel verschrikkel om bang van te worden,
Wat hebben jullie weer een mooie dag gehad.
Zijn jullie de koffersal aan het in pakken.
Dan moeten wij ook maar weer de boel bij elkaar zoeken.
Goede reis terug allemaal.Groetjes.

Bep snoeijer

Wat een verhaal weer geweldig dat jullie dat mee mochten maken vooral voor Nimisha indrukwekkend ook zeker voor haar en de anderen wie is die engerd achter dat rode ding haha nou goeie reis terug .weer fijn naar de koekkoek gr ons xx

Gerrit en mineke

Ja en zo aan alles weer een eind maar dan dan denk ik dan is het ook weer goed om na huis te gaan want op vacantie gaan is prachtig maar weer thuis te komen is ook weer mooi Wij wensen jullie een goede reis terug naar het kille nederland gr uit ijsselmuiden van Mineke en gerrit

Harrianne Rigterink

Lieve familie Last wat hebben jullie veel mee gemaakt en beleefd op deze prachtige reis.
En wat zal het moeilijk zijn om afscheid te nemen van dit bijzondere land waar zoveel herinneringen
zijn gemaakt en zoveel emoties liggen. Maar ook weer fijn om thuis te komen in de koekoek.
Goede reis terug.

Ma.

Die schaal met deurknoppen hebje die voor de Familie gekocht,
Of voor jullie zelf als er een kapot gaat.
Ze zijn welmooi hoor,
Doei.

Gerdi

Wat een belevenissen weer! Een hele goede terugreis allemaal, tot later in de Koekoek! x