marianlast.reismee.nl

Doeggg India!

Op het dakterras, kijkend over het ontwakende Mumbai, drink ik mijn laatste kopje koffie van deze vakantie. En verdrink even in mijn gedachten. Zeventien jaar geleden heb ik mijn hart verpand aan India, het land wat ons een prachtige dochter heeft geschonken. De afgelopen weken weer even mogen proeven aan een cultuur die ons totaal niet eigen is. Kleurrijk, prachtig India, je hebt ons betoverd! Jaren van voorbereidingen zijn hier aan vooraf gegaan, maar deze reis heeft meer gebracht dan we hadden durven hopen. Wijze levenslessen nemen we mee.

De eeuwige glimlach op het gezicht van een Indiër, in een onoverzichtelijke chaos, die nog inefficiënter is dan inefficiënt, staat op ons netvlies. Het land vol contrasten, ik heb nog nergens het contrast zo groot gezien als hier in India. De klok die ons Nederlanders elke dag in de hek hijgt, daar mogen jullie af en toe wel iets van lenen. Maar niet teveel, houd alsjeblieft de charme vast van hoe jullie met de tijd omgaan. Het was een reis vol tegenstrijdigheden. Luxe/armoede, kleurrijk/stoffig grijs, zielloosheid/geluk, chaotische miloenensteden/weergaloze groene natuur etc. Elke dag maakten we kennis met deze contrasten. En je gaat er in mee, alsof je in een film wordt meegezogen.

Deze reis had als doel de drie meiden een stukje van hun geboorteland te laten zien. Wij reisden met hun mee. Wat een voorrecht om dit met z`n allen te mogen doen. We hebben de meiden zien genieten, ze werden opgeslokt door de Indiase cultuur. Hadden geen idee wat ze konden aantreffen, maar het land heeft hun overmand. Ze nemen een rugzak aan ervaringen en belevenissen mee. Dankbaar dat we deze reis met ons hele gezin mochten doen. Genoten van Julian, die in elke stad weer vrienden heeft gemaakt. Hij ouwehoert waarachtig met het godganse vaderland weg. Wat staat die jongen toch heerlijk ongedwongen in het leven. Genoten van Lisanne, die niets wilde missen en alles opzoog wat er om haar heen gebeurde. Vol levendigheid en gezelligheid heeft ze ons omringd. Fam. Pekelder en Fam. Geuns, het was geweldig met jullie, het was een voorrecht om met jullie te reizen!

Dit was het dan! Lieve mensen, bedankt voor jullie meeleven/reacties etc. Het is zo gaaf als je in een land ver weg zit en je ziet oer-Hollandse berichtjes binnenkomen. Wat leven we toch in een ‘vernuftige’ wereld. ;-) We verlaten India lijfelijk, maar in ons hart nemen we je mee!

Doeggg India!

Miranda Pekelder

Wij zijn ook blij dat we samen deze reis met z’n allen hebben gemaakt en opnieuw hebben genoten van het betoverende India.

Annette Bot

Mooie weergave Marian van onze onvergetelijke reis. ! Ik zou het zoals alle dagen zo kopieëren zo fijn schrijf je. Maar ik vind het wel jammer dat je onze naam niet meer wilt noemen?
??

Jessica Brink

Jullie hangen ergens in de lucht. Maar goede reis samen en een veilige thuiskomst. En dan afkicken en nagenieten, fotoboek maken misschien en iedereen overladen met jullie verhalen.

Bedankt voor al je verhalen Marjan. Super leuk om mee te lezen.

Liefs Jessica

Elbertine

Hey familie, bedankt voor jullie verhaal en dat we mee mochten genieten! Goede terugreis! ??

Anja Ruijfrok

Indrukwekkend Marian dat ik deel mocht maken van jullie bijzondere reis.
Genoten van je prachtige reisverhalen.
Wat zal de overgang naar dit natte kikkerland groot zijn.
Ws lopen jullie nog wel dagen met je hoofd in India rond voordat je weer een beetje geaard bent op de Nederlandse bodem.
Een voorspoedig en veilige vlucht gewenst. Xxx

Jan en Jannie

Bedankt voor alle mooie verhalen, een goede vlucht en gezond weer thuis.

Annet

Een goede terugreis familie en wat heb ik genoten van je mooie verhalen Marian!

Harriette

Hoi weer een prachtig verhaal nu denk ik op de terug reis met een mooie rugzak vol herinneringen.
Goede vlucht tot gauw?

Antonia

Hartelijk dank Marian dat ik mee kon genieten van jullie bijzondere reis, en prachtig en spannende verhalen. Goede reis terug vol mooie herrineringen.?

Marja

Goeie terugreis, en we gaan gauw eenbakkie doen

Linda Hofsink

Ik heb genoten van je prachtige verhalen, dankjewel ?❤️

H.

Bedankt! Door de verhalen is ook onze horizon breder geworden..

Bert Weever

Dag Marian,
je kunt zo schrijfster worden. Prachtige verhalen en heel erg mooi dat jullie met z'n allen deze ultieme mooie ervaringen gezamenlijk mochten beleven. Herinneringen die onuitwisbaar zijn. Prachtig.

Nico en Annemarie

Wat bijzondere en mooie verhalen. Zoveel cultuur en indrukken opgedaan.
Een onvergetelijke herrinnering........kan niet wachten om ze te horen.
Een heeele goede reis en tot gauw!

Aletta

Lieve allemaal, heel erg bedankt dat we op deze manier mee mochten reizen.
Heel fijn en leuk!
?Aletta

oma last

Bedankt alvast voor alle mooie verhalen.
De rest horen we later.
Ben benieuwd naar alles.
Welkom thuis!!
Liefs!

Conny

Bedankt Marjan voor je prachtige verhalen en foto's. Fijn dat we mee mochten genieten!

Harrianne Rigterink

Goede reis terug en wat zullen jullie India missen en India jullie
Maar ook hier worden jullie gemist, fijn om straks weer thuis te zijn bij familie en vrienden.
En al jullie ervaring te mogen delen. Welkom thuis.

Willem

We hebben genoten van jullie belevenissen Marian. Tot gauw he.

Emmely

Bedankt om virtueel mee te mogen reizen. Genoten van je schrijven Marian!
Jullie 'rugzak' is aardig bijgevuld. Nu acclimatiseren. Poeh, wat een belevenissen. Succes met het vervolg in jullie hoofden en harten <3

Kus Em

Tatjana

Bedankt dat je ons hebt meegenomen op reis Marian. Het voelde elke keer als een cadeautje om je blog te mogen lezen. Wat een pracht nemen jullie allen mee naar huis......op het netvlies gegrift, herinneringen die voor altijd bij jullie blijven. Goede reis terug en tot snel. Liefs Tatjana

Ma.

Dankbaar dat jullie weer gezond thuis mogen komen.

Rudi

Mooie verhalen, hopelijk zien we jullie snel terug en horen we nog meer over jullie reis