marianlast.reismee.nl

De tijd schrijdt voort....

DE TIJD SCHRIJDT VOORT……

Ik word er ondertussen toch wel wat kriebelig van, het komt aardig dichtbij. De voorbereidingen van de reis brengen normaliter zoveel plezier. Echter niet alles. Pfff, wat een gedoe met die vaccinaties en de visums. Tegenwoordig kun je alles online aanvragen en hoef je niet meer perse naar de ambassade in den Haag, de website zegt….: het is geregeld in 5 minuten. Kat in bakkie….5 x 5 minuten is 25 min, rond ik het af naar boven…half uurtje dus. Trap d`r niet hoor, het heeft me 7 uur gekost om 5 visums aan te vragen. Volgende keer jakkeren we maar weer ouderwets naar de ambassade, kon nog wel eens relaxter zijn dan de online-versie met: (volgens hun) ontbrekende dossiernummers, onacceptabele kleurenscans/vastlopende programma`s etc.

De vaccinaties gingen ook niet zonder slag of stoot. Iedereen gevaccineerd voor de Buiktyfus, behalve Julian en Nimisha. De arts vond het tijdens hun consult niet nodig, een week later ‘ouwehoeren’ ze allemaal weer anders, met als gevolg dat Juul en Nimisha het ontbrekende vaccin ook nog maar moeten ophalen.

Nu de koffers nog..., gaan we ondertussen ook maar eens mee beginnen. We mogen maar 15 kg aan bagage meenemen. We gaan niet op wintersport, dus dat scheelt weer wat kg, maar de koffer weegt ook al 4 kg, dus al met al maar 11 kg aan inhoud wat we daarin mogen stoppen. Dat wordt nog wat, want we gaan richting India. Prachtig land, maar wel met onbekende eetgewoonten. Ikzelf ben dol op Indiaas eten, als het aan mij lag raakte ik nooit geen gekookte aardappel meer aan. Maar we hebben er een paar bij, die iets hebben van: wat een boer niet kent, dat vret ie niet.... ;-) In India kennen ze geen Hutspot en Boerenkool met worst, dus elk hoekje en "onsje" over in de koffer zal gevuld worden met koeken/repen en Bifi-worstjes. Dus....volgende uitdaging: het vullen van de koffers! Zal me niets verbazen of dat wordt een verhaal wat blog-waardig zal zijn.

Ons reisschema:
23-12: Amsterdam - Mumbai

24-12: Mumbai ( de stad van de tegenstellingen)

25-12: Bezoek Bal Anand (kindertehuis)

27-12: Mumbai - Nagpur

28/29-12: Nagpur (geboorteplaats Nimisha)

30-12: Nagpur - Mumbai - Kochi

30-12 t.m. 06-01 verblijven we in de provincie Kerala.

06-01: Kochi - Mumbai

07-01: Mumbai - Amsterdam (na middernacht terug in de Koekoek)

08-01: Knuffelronde met Senna/Bo/Truus/Neeltje/Emma en Gerrit

Gerrit en mineke

Mooi verhaal Marian

Albertine

Prachtige story, nu al.....

Anja

Wat bijzonder Marian dat we mee mogen reizen!!!
Ik ga je zeker volgen.

Harold

je bent nog 100 namen vergeten bij de knuffelronde op 8 januari..

Emmely

Hup, eten wat de pot schaft ;) Laat ze anders een keer naa Swagat gaan, heerlijk :):):)

ALEXANDRA

Dat word weer genieten.. ❤️❤️

Ma

We gaan jullie volgen.

Jessica Brink

Wat leuk dat ik mag meelezen. Mooi reisschema. Het gaat vast een ervaring worden om nooit te vergeten.
Maare 15 kilo is wel errug weinig zeg in je koffer. ?.

Johan van Dijk

we volgen jullie, veel plezier en kom veilig weer thuis.

Harrianne Rigterink

We wensen jullie een hele mooie en fijne tijd toe.
En echt mooi dat wij mogen mee genieten van zo'n bijzondere reis.