marianlast.reismee.nl

De vliegreis!

We vliegen....vliegen...Heb ondertussen ontzag gekregen voor dit werkwoord. Bij ons ging er in ieder geval heel wat aan vooraf, voordat we de lucht in konden. Dwarsliggende visums, ontbrekende stempels, online-systemen die niet meewerken. De juffrouw van de incheckbalie liet me vanmorgen nog even zweten, “er ontbreekt een stempel bij uw visum..”, begint ze de conversatie. “Ja klopt, antwoordde ik. Maar het visumbureau zegt dat dat geen probleem is” “Kan het visumbureau wel zeggen”. zegt ze, “maar je moet een nieuwe aanvragen.” Ja ja, alsof dat zomaar even gaat, vliegtuig vertrekt over dikke 2 uur, Truus....Collega supervisitator wordt erbij gehaald, het loopt met een sisser af en ik mag uiteindelijk toch mee met de overige tien het vliegtuig in.

Eerste vlucht is een krappe bedoeling, maar duurt gelukkig maar een uurtje. Tijd vliegt voorbij....En dan begint het echte werk, in Londen stappen we in voor de vlucht naar Mumbai. Prachtig vliegtuig, een 777-300. Blijkt net opgeknapt van binnen. We installeren ons en maken ons op voor een lange 9 uur. We zitten nog niet eens in de lucht of de hele boel begint al te trillen en te heisteren. Het lijkt wel of we in een luchtzak zitten. Echter staan we nog aan de grond. Dat geheister is 9 uur lang doorgegaan, ik bleek een spastische man voor me te hebben. Hij kon nog geen minuut stil zitten, stoel naar voren...stoel naar achteren. Had hij de stoel stil, begon ie zelf de trillen. En werkelijk waar, zo is het 9 uur doorgegaan. Die man kan er natuurlijk niets aan doen, maar ik zou er zelf heisterig van worden....Foi, wat lastig zo`n buurman.

In het vliegtuig is het een wirwar van bijna alleen maar Indiase mensen. Wij, de blanke Hollanders, zijn uitzondering op de regel. Ik vraag aan Nimis, jij voelt je vast wel thuis in dit vliegtuig. Ik zei het gekscherend, maar er zat wel een kern van waarheid in. Het lijkt mij heerlijk als de mensen om je heen net zo groot zijn als jou en dezelfde kleur hebben. Maar voor Nimisha geldt deze logica niet, blijkt aan haar reactie. Ben heel benieuwd of India straks wat bij haar los gaat maken op dit gebied. Ze is zo ver-hollandst. ;-)

Nanoot: We zijn ondertussen veilig geland en aangekomen in het hotel. De taxirit was weer een hele belevenis zo door de donkere nacht van Mumbai. Morgen gaat ons India-avontuur dan ECHT beginnen.

Foto: Irak bij nacht....van bovenaf.

Willem

Geniet ervan met z’n allen he!

Jessica

Oh echt wat voor jou zo’n vlucht. ?. Maar jullie zijn er. Geniet van alles. De geur, de kleur, de mensen, het verkeer, je medereizigers, het eten. Heel veel plezier samen.

Gr. Jessica & Co.

Gerdi

Fijn dat jullie goed aangekomen zijn! Lekker genieten daar met z'n allen! X

Tatjana

Wat een reis! Goed om te lezen dat jullie veilig aangekomen zijn. En dat je ons meeneemt op reis door je verhalen voelt als een cadeau Marian. Geniet van alles om jullie heen. X Tatjana

Gerrit en mineke

Wat een begin van de reis Ja je moet maar zo'n iemand voor je hebben dan baal je wel Maar gelukkig goed aan gekomen Veel plezier en de groeten aan iedereen gr mineke en gerrit

ALEXANDRA

Ga lekker 1000%genieten, en daarna sparen. Voor New York.. Het is de moeite waard. Liefs Alexandra ❤️?

Tante Jannie en oom jan

Gisteravond zaten we nog aan de koffie in de koekoek en hoorden al dat jullie veilig waren aangekomen in mumbai.
De stres vooraf is gelukkig voorbij en met een gelukkig en blij gevoel kunnen jullie nu opgaan in de Indiase cultuur.
Een ritje op een olifant geeft meer rust dan een vliegtuig met een gestreste medepassagier.
Julian nog gefeliciteerd en met jou ook jullie allemaal.
Geniet allemaal van jullie reis in het land van Nimisha ( en wij genieten met jullie mee) want voor je het weet ben je weer geland op Hollandse bodem.
Voorlopig volgen we jullie op de voet en reizen graag met jullie mee.

Hennie en Gerrit

Hai

Bedankt voor het verhaal
Vannacht hebben isa en Lucas in de Koekkoek geslapen.
Anja en Harold moesten vroeg werken.
Hoelaat wordt het bij jullie donker?
Tot het volgende verhaal
Veel plezier!
Wees voorzichtig
Groetjes, Opa,oma,Lucas en isa?

Annet

Wat een vlucht zeg, weer echt iets voor jullie! En fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen.geniet ervan met zn allen!!

Anja

Fijn dat jullie er zijn..
Heerlijk genieten nu. Dikke kus van ons..

Bep snoeijer

Nou al een heel verhaal vooraf .nou lekker genieten samen fijn dat jullie goed aangekomen zjjn gr tot het volgende verhaal?mooi gezicht dat vliegtuig

Aletta

Hoi allemaal, fijn dat jullie er zijn!!?

H

Ben benieuwd wat die man in zijn verslag over jullie schrijft..

Ma.

Dit is een test ?

Ma.

Mooie foto’s.en verhalen kijk er elke dag naar uit.
Het gaat goed met de beesten.
Wij hebben met de familie lekker gegeten.geniet met ze allen.
Groeten uit de koekoek.

Albertine

Wat een uitdaging is deze reis?